Sparkly-sparkly!

Igår var jag inne på Nordstan, mest för att jag tyckte att jag behövde ett nytt nagellack.
Jag har fått en underlig fascination för just nagellack - I vanliga fall orkar jag aldrig med dem, för antingen lyckas de bli kantstötta innan de torkar, eller så pillar jag bort dem efter någon dag av ren tristess (och river samtidigt sönder mina redan svaga naglar).

Dessutom har jag i princip bara använt svart nagellack, och de flesta jag provat har varit av dålig kvalitet.
Tills jag, för ett tag sedan, råkade hitta Smokey Grey från IsaDora inne på H&M. I vanliga fall gillar jag inte IsaDora, tycker deras smink håller ganska kass kvalitet, men jag älskar deras nagellack! De torkar jättefort, och har en superbra, bred pensel. Dessutom kostar de inte särskilt mycket heller.

Smokey Grey är den mest perfekta grå färgen, inte för mörk och ser sådär mjuk och trevlig ut.
Sen dess har jag köpt ett svart grafittilack, de är trots allt ganska unika, ett klart och ett matt överlack och ett som heter Ashes to Ashes och är en ljusgrå med en ton av lila. Mycket snyggare än vad det låter, faktiskt.
Okay, det är ingen stor samling, men jag är lite kinkig av mig - Jag vill ha flera olika, men samtidigt vill jag inte ha några färgglada, och det finns bara en viss mängd nyanser av grått.

Dock köpte jag igår ett silverglittrigt och ett gräddvitt med skimmer i, bara för att.
Och eftersom jag testade Ashes to Ashes-lacket med det svarta grafittilacket ovanpå, tvingade jag mor att testa det gräddvita. Sedan vägrade Pojken gå omkring med silverglittriga naglar, så jag fick lacka tårna, bara för att jag verkligen ville se hur det såg ut, lack kan ju se ganska annorlunda ut när de väl kommer på nageln.

Så nu är mina finger- och tå-naglar så sjukt felmatchade att det inte finns, men jag fick i alla fall reda på att silverlacket är ganska snyggt det med. Har bestämt mig för att ha det till jul, alternativt med nå annat under, för det är lite snö-liknande. :3

Kommentarer
> Freeny

dina naglar ser asnice ut nu :) haha, jag orkar inte ta bort mitt även om det flagnar.. makes em look fugly.. but yea :D

Datum: 2010-10-18 Klockan: 13:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0