Circle of Life

Väskan är packad, nu är det bara ett fåtal saker som fattas! Lite alvedon skall inhandlas, eftersom alvedon är en av få mediciner som är snälla mot magen, den externa hårddisken skall packas ner och lite färkost skall inhandlas, tillagas och packas ner. Blir troligtvis pastasallad, eller något i den stilen. Och måltidsersättningsbars.

Måltidsersättningsbars äger, för den delen. Vissa kanske använder dem för att gå ner i vikt, även om de nog är den dyraste bantningsmetoden i modern historia. Jag, å andra sidan, använder dem jämt som färdkost och skollunch.
Som färdkost är de super! De tar för det första jättelite plats, det är ingen risk att man kladdar överallt ifall man tappar dem, och man blir inte sådär övermätt som man annars kan bli om man sitter stilla. Jag skall sitta i en liten tågkupé i arton timmar, så jag blir inte riktigt hungrig eftersom jag inte rör mig, men jag måste ju ändå äta.
Som skullunch är de ochså jättebra, för mig i alla fall. Jag har alltid hatat all skolmat, och utbudet av vegetarisk mat är sjukt dåligt - Allt innehåller bönor! Jag avskyr bönor! Så har jag en måltidsbar, så äter jag i alla fall något, vilket jag annars gärna skippar.. Dessutom får de plats i skolväskan, och smakar gott!
Min favoritsmak är caramel and toffee från Nutrilette, låter inte det supergott?

I övrigt skall jag snart gå och lägga mig. Åtta på morgonen. Jag har helt vänt dygnet, men måste vara vaken så jag kan dra till apoteket för att köpa alvedon, biblioteket för att lämna tillbaka en bok, mataffären så jag kan skaffa färdkost, sen hem och duscha så jag är ren och fin tills tågresan, som garanterat kommer göra mig svettig och blähig igen. Circle of life, I guess.

Och som avslutning, mitt absoluta favoritcitat från The Simpsons Movie.
Soldier - General, I'm afraid you've gone mad with power..
General - Of course I have! Ever tried going mad without power? It's boring, nobody listens to you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0