Födelsedaaag!

Idaaag är jag 18 år!
Jag kan göra precis allt som är värt att göras utan tillstånd, alltså. Visserligen kan jag inte köpa ut alkohol eller nå i den stilen tills jag är 21, men å andra sidan, det är ändå inte värt att göras.

Jag lyckades vakna tre gånger innan mamma kom och väckte mig för födelsedagsfrukost, och jag fick presenter! Jag älskar presenter, allt är roligare när det är inslaget i glänsande papper med rosetter och krulliga snören på.

Och jag vet att ni vill veta, så här är en lista på presenterna jag fick :3
Kökshanddukar med cupcakes! Min mor har ju bestämt sig för att köpa en massa saker åt mig jag kommer behöva när jag flyttar, och jag älskar cupcakes.. Så handdukarna är egentligen för söta för att användas.
Frisörssax! Jag har alltid klippt min egen lugg, så nu har jag äntligen en sådan där rolig urtunningssax.
Verktygslåta med verktyg! För jag snor mammas i tid och otid, sedan tar det veckor innan hon får tillbaka dem.. Dessutom är det bra att ha. :3
Riskokar-maskin! För jag älskar ris. Mamma gör skitäckligt ris. Jag kan inte göra ris alls, så, riskokarmaskin!
Stekpannor! Jag är vegetarian, ingen annan. Så nu har jag egna vego-pannor! Dessutom höll teflonet på att lossna från min gamla mini-panna, och teflon orsakar cancer. Inte bra.
Nya kängor! Jag älskar kängor, och mina gamla trotjänare har fått åka till sko-himlen efter att de höll på att falla sönder totalt.

Sen har jag nyss varit i Lule, hos pojkens familj, och de gav mig 500 kronor i födelsedagspresent, samt 2 biobiljetter, sådana där man kan se vilken film som helst för.
För de roliga 500 har jag redan beställt saker, hah. Mina nya hörlurar kom igår, så nu väntar jag på min nya plånbok och lite kedjor och berlock som skall dimpa ner i brevlådan när som helst. Och eftersom jag betalade dem med födelsedagspengarna, så är de tekniskt sett presenter de med. :3
Dessutom har jag ju fått en ny dator av pojken för en-två månader sedan, som då var en för tidig födelsedagspresent.

Nu skall jag bara slappa resten av dagen. Ett Lisebergsbesök var inplanerat, men det verkar som, om det blir för varmt, så istället blir det till att vara hemma, äta jordgubbstårta, restaurangbesök och senare frossa i chips av alla de slag. Med dipp. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0