The holiday of candy and sweets!

Jag har äntligen haft mitt japanskaprov! Alltså bara ett prov kvar innan jul, och en hemtenta dessutom.

Det slog mig innan att nästa vecka är den sista fulla veckan i skolan!
Vi slutar visserligen på onsdagen veckan därpå, men det är vida känt faktum att måndagen och tisdagen inte kommer vara skolarbete. Det kommer vara film och slappande.

Jag arbetar själv på min godislista.
Alltså, en lista med allt godis jag behöver för att göra min jul komplett. Mestadels för att jag har haft godislöfte större delen av den här terminen, och skall ha det igen efter jullovet, så då kan jag ju inte riskera att missa något?
Dessutom är jag vegetarian, och i princip ALL typisk julmat är köttprodukter. Julskinka, prinskorv, köttbullar, inlagd sill och så vidare. Sen finns det julgröt som bara är äcklig.

I alla fall, min lista ser ut såhär:
Tomtar, i skum- choklad- och marsipanform
Marsipangrisar
Werter's Orginal, den hårda (och enda goda) sorten
Gammeldags kolor
Polkagrisar
Marabou Vintervit, måste passa på ju
Seafruits-Chokladask
Marsmallows, för att kunna sitta och grilla nåt
Pepparkakor, of course

Detta skall åtnjutas tillsammans med mängder av coca-cola zero (för jag gillar inte julmust) och ännu mer glögg. Troligtvis också en del te, paradoxalt nog i min favoritsmat "summer passion".

Mitt julbord kommer för övrigt bestå av vego-köttbullar, vego-korv och potatisgratäng. Känns inte allt för juligt, men det är gott ändå.
Dessutom skall jag bestämt ha julvåfflor istället för äcklig julgröt.

Så, jag tycker faktiskt julmaten är en viktig del av julen!
Vilken julmat ser ni fram emot?

Kommentarer
> Yuki

Jag ser fram emot den DELIKATA risgrynsGRÖTEN! xD Sluta mobba min älskade smaskiga sörja <3

Datum: 2010-12-11 Klockan: 05:51:37
URL: http://theparadox.blogg.se/
> nenne

julskinka! :) mamma har hittat en liten kalkon-variant, hehe.

Datum: 2010-12-11 Klockan: 15:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0