Dag 2 (lite sent kanske haha): Favoritböcker





Det här är en av de bästa böckerna jag har läst. Den handlar om en sextonårig tjej som går bort i en trafikolycka, och kommer till 'Elsewhere', där man lever livet efter döden. Boken kommer med så många idéer om efterlivet och så vidare att man börjar komma in i såna funderingar riktigt. Jag älskar böcker som får en att fundera över livet (och döden).



Boken handlar om en kvinna som försöker ta livet av sig, och hamnar på ett mentalsjukhus, och hon får veta att hon bara har en vecka kvar att leva. Allt hon inser om livet under den tiden hon tillbringar på sjukhuset är väldigt fängslande!



Och självklart.. Harry Potter serien! :) Som ni alla känner till. Ettan är dock inte den jag gillar bäst.. jag kan inte välja!

Jag har säkert glömt någon/några böcker nu men aja! Haha

xoxo

Kommentarer
> Ne

Elsewhere är så bra! Det var ett tag sen jag läste den dock... :/

Datum: 2010-12-03 Klockan: 15:11:18
URL: http://screamsign.blogg.se/
> Hannah

Tidsinställ inlägget, klicka på den lilla svarta kalenderikonen bredvid rubrikfältet, och välj datum (dvs 2 december) så hamnar inlägget där istället för "för sent" :)

Datum: 2010-12-03 Klockan: 16:09:10
URL: http://hannahhale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0