Dag 1: Julstämning



Julkänslor... Jag vet inte riktigt hur man gör för att få julkänsla. Den är mer spontan. Ibland har den inte så mycket med julen att göra.
När jag tänker på julen kommer jag genast att tänka på min mamma, dock. Hon är mästare på jul, mys och allt som hör till. Hon bakar knäck, byter gardiner, byter dukar, sätter upp julstrumpor och tänder brasor. Hon är en kämpe, den kvinnan! Tack vare hennes slit varje år har hon fått två mycket oengagerade döttrar som förväntar sig att hon ska sätta upp ljusstakarna i deras rum varje jul.

Nej, julkänsla är individuell. Den är inte nödvändigtvis bra eller dålig. För mig är det olika varje år :)

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0