tofflor, kakor och små pojkspöken

Jag tror det var länge sen jag var så törstig som jag var när jag kom hem för en stund sen. Kanske för att jag pratat och skrattat oavbrutet i ett par timmar nu :P Var i staden och fikade med Nenne och Friday. Det var hejdlöst trevligt. Fast det var synd att alla inte kunde komma.

Vi satte oss på ett fik och smaskade i oss chailatte, varm choklad, kladdkaka, blåbärspaj och cheesecake samt chocolate chip cookies (such as theese from here) som för övrigt var överaskningen jag ju utlovade.

Jag har alltså provat att baka (haha :P läs: köpa, slica, ugna) dem och kan nu meddela att korven med deg är mindre än jag trodde, men att det inte gjorde ngot för kakorna ändå blev perfekt storlek <3 De finns att hitta på ICA MAXI för 36,90:-, och det blir ca... 10 st av en degklump. Om jag minns rätt det vill säga.


Ghostboy - Gabriel Rios

Broad daylight - Gabriel Rios

Aanywaay, sen när jag kom hem pratade jag med Blå i telefon en stund utanför om massa olika saker, och sen kommer jag på att jag inte ens har hemnyckeln med mig xD Jag är smart.

Så nu sitter jag här och skriver till ljudet av Gabriel Rios och Franz Ferdinand efter en mycket trevlig dag ^^*

Nu ska jag bara se om det går att skicka iväg detta... internet verkar bråka >.<


P.S. Det var speciellt sorgligt att inte ha träffat E på så länge. Jag saknar henne massa </3 Hon är alldeles för långt bort och jag bara måste träffa och krama henne snart innan jag dör av sorglighet :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0