The horrible truth

Idag har jag insett flertalet bistra sanningar.

Den första är, att det verkligen inte är smart att följa en blogg om kakbak när man försöker att inte äta godis. Verkligen inte.

Den andra är, att när jag är sjuk (som idag) tenderar jag att sova mitt på dagen. I korta stunder. Detta leder oundvikligen till att jag är vaken hela natten och inpå morgonen, vilket leder till en förjävlig skoldag dagen efter.
Ifall jag nu inte är sjuk imorgon ochså. Har legat i sängen och fryst hela dagen - Iklädd nattlinne och tjocktröja, under mitt fluffiga täcke, med flertalet värmeljus tända i rummet.

Den tredje är, att jag alltid ser likblek och tjock ut på bild. Sorgligt nog, för i verkligheten är jag, hn, inte-lika-dödsblek och inte-lika-tjock. Men jag har en rund ansiktsform, jag antar att det får mig att se, eh, rundare ut. o.o

Den fjärde är, att jag har en hemsk ovana att se på blodiga mordserier när jag äter. Att se doktor Brennan gräva omkring i halvt förruttnade, mänskliga kvarlevor samtidigt som man käkar falafel är ingen hit.
Fast Bones är en hemskt bra serie, om än ett dåligt sällskap vid matbordet.

Den femte är, inte alls lika sorgliga, sanningen är att om man bråkat med sin pojke och dessutom är sjuk kan man lätt få honom att köpa sushi åt en till frukost, och gå och hämta den åt en.
Man kan även få honom att köpa falafel till lunch/middag, och springa iväg på kvällen för att köpa Piggelin-glass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0