Less Than Awesome



Idag har jag haft en less than awesome dag. Jag var svinhungrig under de två första lektionerna (jag är alltid hungrig nu för tiden..), och sen visade det sig att det inte fanns god mat i bamba heller.. Så min glädje över att äntligen få mat stillades av de orörda bönorna på min tallrik. Jag fick överleva matten och franskan på sallad och knäckebröd. Jättebra.
Dessutom känner jag verkligen att jag har tappat en hel del franska. Vi hade den första riktiga lektionen idag, där vår riktiga lärare faktiskt var närvarande, och ja.. Hon pladdrade ju på och jag satt och log och snappade upp enstaka ord och meningar för att sedan i huvudet försöka sätta ihop allt till något sammanhängande jag kunde förstå.. Yeah. Som tur var översatte hon det hon sa på svenska efteråt. Det var ju fint med min lilla 'presentation av mig själv' med.
"Eh.. Je m'appelle Frida... J'ai dix-huit ans.. J'habite a Bohus avec ma mére et mon pére...Ummm...??? pleasekillmenow".

Men annars gick det väl bra. Hahaha. Jag kommer nog lära mig en hel del eftersom vi tydligen ska få glosor varje vecka.. Hjälp.

Nu ska jag lyssna på musik och städa mitt rum.. Medan ni så snällt kommenterar om hur duktig jag är på franska (lawl). Boost ma selfesteem bitchezzzz...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0