Tv lista!

1. En serie som aldrig borde ha lagts ner? Heroes. Eller alltså, i alla fall inte på det sättet "...to be continued" nä. Cliffhanger </3

2. En serie som du önskar att fler personer tittade på? Criminal Minds, Charmed eller Pretty Little Liars. För då hade jag haft någon att fangirla med haha!

3. Favoriten bland de nya serierna för säsongen? Once Upon A Time eller The Lying Game.

4. Din favoritserie någonsin? Hmm. Svårt! Fast tror inte att någon serie slår Lost ♥

5. En serie som du hatar? Unga Mödrar, Ensam Mamma Söker, Bonde Söker Fru etc.

6. Ditt favoritavsnitt av din favoritserie? Men gud, haha! Vet inte.. behöver se om hela Lost för att svara på det. Men minns att jag gillade avsnittet då Desmond återförenades med Penny och Through the Looking Glass, sista avsnittet av s3.

7. Minst favoritavsnitt av favoritserie? Efter lite googling (minns ju typ ingenting från Lost) så blir det nog Stranger in a Strange Land s3ep9.

8. En serie som alla borde titta på? Lost, antar jag ^^ the O.C eller kanske Charmed? Det beror väl på vad man tycker om.

9. Bästa scenen någonsin? Men... gah! Svåraste någonsin. Kan omöjligt välja bara en.
"Not Penny's boat" när Charlie dör i Lost.
♥ När Phoebe gråter efter Coles död i Long Live the Queen (s4ep20) och systrarna tröstar henne. Så sorgligt men fint på samma gång.
♥ I Lost när alla samlas i kyrkan i sista avsnittet
and maaany more!



10. En serie som du inte trodde att du skulle gilla men slutade upp med att älska? Pretty Little Liars, the OC och fler.

11. En serie som gjorde dig besviken? the Secret Circle, Glee (säkert massa fler men lägger inte sånt på minnet xD)

12. Ett avsnitt du har sett mer än 5 gånger? Flera avsnitt ur the Vampire Diaries, Charmed, Scrubs, HIMYM och Skins. Kan inte nämna några på rak arm, det skulle ta tid haha. Och avsnitt 15 s2 av CM när Spencer blir kidnappad :c.

13. Favoritserie från barndomen? Så svårt! Tittade inte så mycket på tv när jag var liten (vad jag minns?) men öh Pokemon, Totally Spies, Sailor Moon osv kollade jag en del på.

14. Manlig favoritkaraktär?
Lost: Boone, Charlie, Desmond, Hurley
TVD: Damon, Stefan, Jeremy, Klaus
Charmed: Cole, Chris
+ Seth i OC och Dr. Spencer Reid i Criminal Minds.

15. Kvinnlig favoritkaraktär?
Lost: Claire, Kate, Juliet
Tvd: Caroline, Anna, Katherine
Charmed: Prue, Phoebe, Piper, Paige (hahah, okej det är ju alla mer eller mindre. Dom är ingenting utan varandra :3)
+ Garcia och Emily Prentiss i CM.

16. Guilty pleasure serier? Gossip Girl.

17. Favorit miniserie?
Tror inte jag har sett någon miniserie faktiskt.

18. Favoritserie som började tidigare än 2000? Charmed (fastnade dock inte för serien förrän ett par år senare).

19. Bästa cast? Vill säga Lost.. eller Heroes kanske. Men TVD har ju flest ögongodisar en serie någonsin haft så... Kanske Criminal Minds.

20. Favoritkyss? Stefan & Elena har många fina. Även Aria och Ezra. Bilden är från The Turning Point (tvd) när Elena 'accepterar', eller vad man ska säga, Stefan för den han är.


Ezra och Aria

21. Favoritpar? Phoebe/Cole, Sawyer/Juliet, Claire/Charlie, Stefan/Elena, Sid/Cassie (skins), Aria/Ezra, Barney/Robin

22. Favoritserieavslutning? Lost. Även fast det var snurrigt och konstigt och lite av en besvikelse så blev det ändå bra på något sätt. Det passade märkligt nog in och det var så fint och sorgligt.

Och för mig kommer alltid Scrubs 'riktiga' avslutning vara My Finale s8. Tycker det är så fint när JD går förbi alla i korridoren och sedan ser en film spelas upp med framtiden, typ.

Åh åh hur kunde jag glömma Charmed?? Sååå sorgligt och fint också. Det enda som gör att det inte är min absoluta favorit är att Prue inte ens nämndes, wtf.

23. Mest irriterande karaktär? Bonnie i tvd. Kan inte någon döda henne? Jal i Skins. Alltså det finns så många, vet inte hur många gånger jag suttit och suckat och liksom "ååhhhh jag hatar henne/honom!" haha. Feel free to refresh my memory! Elle när hon var med i CM.

24. Bästa citat? Damon har många minnesvärda. Men mina favoriter kommer från CM.
"Better to write for yourself and have no public, than to write for the public and have no self."

"It has been said, ‘time heals all wounds.’ I do not agree. The wounds remain. In time, the mind, protecting its sanity, covers them with scar tissue and the pain lessens. But it is never gone."
+ many more.

25. En serie som du planerar att titta på (gammal eller ny)? Tror jag ska försöka se Supernatural från början någon gång, har bara sett avsnitt här och där. Och Game of Thrones har jag hört så mycket bra om. Tänkte på någon annan serie härom dagen också, men minns inte just nu.

26. Största OMG-ögonblick? Varenda avsnitt av Lost, haha. Nä men, slutet av Heroes.. När Katherine låtsades vara Elena i första säsongsavslutningen.. Slutet av sista avsnittet i säsong 6 av CM.

27. Bästa pilotavsnitt? Lost! Tror jag.

28. Första tv-besatthet? Lost är väl den serien som var min första riktiga tv-besatthet.

29. Pågående tv-besatthet? TVD, PLL, The Lying Game, Once Upon A Time, Criminal Minds.

30. Sorgligaste karaktärsdöd? Boone, grät floder. Charlie, samma där. Chris i Skins och Chris i Charmed (haha). Prue i Charmed och Cole.

31. Roligaste scenen? Lade till den här själv. Dålig kvalite men en av dom roligaste ur Charmed, någonsin! Titta någa på deras minspel (Paige, Phoebe och Chris) och ja.. haha!


Kommentarer
> Neni

ÅÅÅÅÅÅÅÅH, UNDERBART! Måste också göra denna listan! Kommer ock ta en evighet.... har så många serier att sålla från xD

Datum: 2011-12-02 Klockan: 12:53:50
> NE

Btw, så har jag den bilden på Charlie som bakgrundsbild på min dator :3

Datum: 2011-12-02 Klockan: 13:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0