Om allt och ingenting

Gårdagen spenderades delvis på stan, i jakt på julklappar och liknande nödvändigheter. Inne på Clas Ohlsson, när mamma snurrade runt bland trädgårdsverktygen, tyckte jag dock det var mycket intressantare att titta på fågelmatare. Ni vet, inte fågelholkar, utan de man lägger mat i.

Hittade en snygg sak i svart metall som man kan lägga de färdiga talgbollarna i, vilket är ungefär en oändlighet enklare än de som man behöver lägga lösa frön i. Så den inhandlades, med alla hungriga småfåglar i åtanke, så nu hänger den utanför mitt fönster (egentligen på mitt fönster, skruvade upp den i fönsterkarmen med en matchande hållare).

Således spenderades morgonen med mycket tyst spionage på små, fluffiga fåglar. De är så söta där de sitter <3

Jag hade för den delen en talgboll upphängd innan också, i den där, eh.. fönster-spärr-saken man sätter fast fönster med när de är nästan helt öppna. Den där pinniga saken i metall. Men det såg så svårt ut för fågelstackarna att äta från den.

Så nu är mitt fönsterbleck täckt med nedfallna frön och små, små fotavtryck. Samma med marken nedanför fönstred, snön är helt upptrampad av små fågelfötter. Precis under mitt fönster.
Jag känner mig faktiskt ganska uppskattad av de små fluffbollarna.

Skall försöka smita runt huset och ta en bild, men jag har bara min medelmåttiga kompaktkamera och dessutom kommer det ha hunnit mörkna tills jag kommer hem vid sex-sju-tiden. Långa skoldagar suger, och jag måste ta en vända inom stan igen och köpa presenter åt mami.
Så det kanske kommer om någon dag, ifall jag kan få en acceptabel bild på det hela.

Nu skall jag hoppa i duschen och be till shopping-gudarna att saken jag vill köpa till mamma finns i affären. Orkar inte beställa från nätet, onödiga fraktkostnader och man vet aldrig när sakerna kommer fram...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0