en effektiv men kaklös dag

Jag kände mig just smått berövad min belöning för dagens hårda slit. Netto, platsen jag planerat införskaffa mig Oreos på, var stängd. Tydligen är klockan halv tio. Även om jag just kom hem typ.

Idag har jag varit övermänskligt duktig och effektiv. Jag har infunnit mig på en fotolektion för att i lugnan ro förtära smaskig glass på skolans bekostnad på ett av järntorgets närliggande caféer. Jag har sedan förskaffat mig sen ankomst till en svenskalektion för att kunna höra andra halvan om en historia om bakverk för att sedan förtära en tredjedel av just ett sådant bakverk. Tydligen fick man bara en hel kaka om man kom i tid. Detta lärde vi (Ne, Hana och jag) på det hårda sättet.

Efter en brakfest till lunch bestående av lasange och muffins i choklad och blåbär begav jag mig till fel plats och väntade på att en lektion som redan påbörjats på annan plats skulle förflyttas dit jag var. Det hände inte.

Efter mycket om och men och många svordomar lyckades vi utan lärarens (som för övrigt lovat hjälpa) hjälp skramla ihop all utrustning för att påbörja en studiofotografering på nätta fyra timmar. Systra mi var där och bilderna blev coola.

Sen åkte jag till staden med Hana, fotade lite, lånade bok samt ljudbok och begav mig sedan hemåt.

Jag tänkte lägga upp de två bilder jag hunnit redigera hittills innan jag fortsätter med att redigera de återstående 42 bilderna... xD Ne, förhoppningsvis behöver jag inte redigera alla. På vissa har jag två att välja mellan. Så 30 bilder kanske  :P

Det är bara att klicka på den första bilden om ni vill se den större.

Jag kallar den: Flygande hår.

 

Naruto-wannabe?.

 

Jaja, time to get back to work. Är för övrigt mycket effektiv. Lyssnar på bok samtidigt som jag redigerar. ^^* Den jag ska analysera sen. Och det är tillåtet.

 

Imorgon ska jag köpa!

<3


Kommentarer
> Anonym

wow, den sista bilden var grymt snygg! hur gjorde du så att det blev suddigt så långt upp?

Datum: 2010-06-16 Klockan: 22:46:55
> Yuki

Svar: Jag hade slutartiden på 1/3 sekund tror jag. Eventuellt lite längre. Och så tvingade jag henne att hoppa upp (:

Datum: 2010-06-16 Klockan: 22:57:38
URL: http://theparadox.blogg.se/
> Ester-Lee

Beccis! Grymma bilder! :D Haha utropstecken i mitt hjärta! :D



Den nedersta var awesome! :D

Datum: 2010-06-17 Klockan: 00:05:51
URL: http://danshoran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0