Om att dö, långsamt och plågsamt

Jag blir i princip aldrig sjuk. Bra så.

Ibland händer det dock. Som nu.
Jag har legat totalt utslagen i tre dagar, tappat rösten, feberyrat, och så vidare. Så jag har gett efter åt den underbara världen av roligt färgade piller och halsar regelbundet cocillana-etyfin och trycker i mig paracetamol-tabletter. Jag har till och med plågat mig med lita nasoferm, då är det illa!

Och vad jag lider av?
Förkylning. Och, jag hade faktiskt en hel grad feber innan.
Cocillana-etyfin är en hostmedicin, och en mycket trevlig sådan. Enda som hjälper mot min rethosta. <3 Fascinerande nog innehåller den dock ammoniak, vilket låter lagon hälsosamt.
Nasoferm är nässpray, den värsta medicinen som finns. Man skall inte spruta in saker i näsor!
Och paracetamol är det verksamma ämnet i Alvedon, hah. Men paracetamol låter häftigare, mhm.

I alla fall, jag skall återgå till min väl beprövade hemmakur mot denna dödliga sjukdom - Lite World of Warcraft, och en skål glass.
Glass löser allt!

Kommentarer
> Yuki

Haha, jag använder nässprej varje dag! xD

Datum: 2010-06-15 Klockan: 19:53:27
URL: http://theparadox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0