Note to self...

Jag är den där typen av människa som älskar att göra listor. På precis allt.
Just nu sitter jag och gör en lista på vad jag skall ha med mig när jag far norrut med pojken om en vecka, för jag skall spendera halva sommaren i Lule, och jag VET att jag skulle kunna tjura hela tiden om jag glömt ta med något viktigt. Därför tänker jag dela med mig av mån lista och varför jag behöver de olika sakerna, så skall ni hjälpa mig att komma på ifall jag glömt något, eller om jag tar med nåt jag inte kommer använda.
För jag är expert på att packa dubbelt så mycket som jag behöver.

Datorstuff och hörlurar, vilket innebär USB-minnen, laddkablar för Mp3 och mobil, hörlurar och mitt mobila internet. Alltihop i en liten necessär i storleken av en knuten näve, typ. Bortsett från hörlurarna med båge.
Ritblock, pärm och pennor, för jag kommer ju inte kunna gå en månad utan att måla. Och jag vill inte använda pojkens lösa kopieringspapper och uttorkade tuschpennor för att måla, jag vill ha mina fina block och kvalitetspennor.
Extern hårddisk, jag tänkte köra på en ny taktik: Istället för att försöka lista ut vad jag behöver ha med mig och föra över det på min lilla notebook, skall jag ta med hela den externa hårddisken, men lämna lilldatorn hemma. Då har jag med alla filmer, dokument och annat, och jag kommer få låna en av pojkens datorer, som är lättare att använda än min lilldator.
Handkräm, eh.. Handkräm är bra. Mina händer blir jättetorra, inte trevligt. Tar knapt nån plats heller, kan jag släpa runt på det varje skoldag kan jag ha med det till Lule.
Necessär och hårstuff, okay, jag kommer inte sminka mig särskilt mycket. Men det är kul att kunna ifall jag skall göra nå speciellt, och necessären (med hårborste och vax i) tar inte stor plats.
Plånbok, mobil och Mp3, jag tänker inte ens förklara varför jag behöver de första två, men Mp3 behöver jag för dit- och hemresan.
Medicin, jag måste ha med min migränmedicin, visst?
Bok, jag hade tänkt ta med pocketutgåvan av Klanen Otori; På kudde av gräs och se om jag kan läsa lite, har bara läst första boken (som jag nu läser om på engelska).
Solglasögon, jag kan inte bestämma mig1! Solglasögon är ju å ena sidan bra när det är soligt (duh), men å andra sidan är de ömtåliga då jag inte har något hårt fodral åt dem, och jag kommer nog knappt vara ute i sommar. Vad skall jag göra?
Badkläder, skall jag ta med dem bara utifall att jag får något ryck och vill bada, eller skall jag lämna dem hemma med tanke på att jag inte badat ute på tre år?

Sen skall jag givetvis ha med kläder med, men förutom det, är det något annat jag absolut borde ha med?

Kommentarer
> Yuki

eey, man vet inte vem som skriver för du har ingen signatur och har inte lagt inlägget i din kategori :O Baka Kage-Sama! :O

Datum: 2010-06-19 Klockan: 21:55:06
URL: http://theparadox.blogg.se/
> Yuki

kakor?

Datum: 2010-06-19 Klockan: 21:56:14
URL: http://theparadox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0