Lokaltrafik I kill you.

Jag känner för att slå lite på lokaltrafiken. Kungsbacka-pendeln i synnerhet:

Jag slutade 17.00 idag. Missade därför 17.17-pendeln. Väntar lydigt på 17.47-pendeln som tajmar min buss. Väntar.... väntar...väntar. Klockan blir 47 och pendeln syns inte till. Tittar på tavlan. NY TID: 17.55. Jahapp...väntar...väntar... NY TID: 17.58. Väntar...väntar...väntar... fingrarna domnar... NY TID: 18.00. Folkmassan växer. Väntar...väntar...väntar... Pendeln kommer klockan 18. Sätter mig på pendeln... väntar...väntar.... väntar på signal tydligen. 18.06 åker pendeln och 18.30 rullar man in i kungsbacka.

Jag är medveten om att 20 minuter inte är särskilt lång tid. Men i minusgrader går tiden plötsligt i slowmotion.

Kommentarer
> Freeny

men det är skitstörigt när det blir så D: i feel for ya.

Datum: 2010-12-14 Klockan: 20:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0