nice, and not so nice

Jag hade planerat det hela så bra: Jag skulle städa färdigt det sista, sedan sätta mig vid TV och titta i 20 minuter innan jag behövde gå och duscha och göra mig i ordning. Jaha. Men vart tog de bra programmen vägen? Det har varit bra program hela kvällen. Men inte nu.

Jag började min sista dag av frihet med att gå upp sent, även om jag borde ha vänt på dygnet lite för att förbereda mig. Sedan åkte jag med syster till stora ICA och köpte mat. Efter det har jag städat. Ja det stämmer. Sista dagen innan skolan börjar har spenderats med städning. I och för sig för att ge mig själv en så trevlig skolstart som möjligt. Men jag hade ju hellre spenderat den på stranden, som Nenne.

Oh well. Jag hade i alla fall en trevlig igår. Jag åkte som bekant till Floda för att träffa en Sandra. Sedan åkte jag in till staden och lyssnade på Michael Jackson musik Sjungd av prickiga, randiga och glansiga personer. Det var mycket trevligt. Fast att trängas i folkmassa var sådär omysigt som man kan förvänta sig att det ska vara. Men det gjorde ingenting när musiken väl spelades. Jag ska se om jag kan få tag på någon av de bilder som togs med kameror som inte var mina.

Efter musik slog vi (syster, systers vän Elin och jag) oss ner på ett nattöppet café och slurpade i oss varma chai latte i sällskap av chokladsmakande godsaker. Jag köpte en kokosboll medans syster köpte en delikat kaka med botten av kladdkaka och ett topplager av vit chokladmousse och till slut toppad av vita chokladbitar. Jättefin och jättegod. Jag ska åka och hälsa på en sådan bit någon gång snart.

Nu måste jag skynda. Jag måste gå och lägga mig i tid ikväll :'(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0