Irritationsmoment

Klockan är nu drygt tolv, mitt på dagen. På en sommarlovs-fredag.
Till skillnad från ALLA andra dagar är det inte en levande sate ute på gården utanför mitt sovrumsfönster; Inga gnälliga ungar, skrikande föräldrar eller hemska män med bandsågar.
Uppenbarligen har förrådet, givetvis det lokaliserat nästan direkt utanför mitt fönster, behövt någon form av reperation. Och givetvis har dessa män kapat allehanda trä med den där förbannade bandsågen i två dagar, från åtta-nio-ish på morgonen (då jag sovit) och sedan fortsatt då och då under dagen, så jag ideligen blivit avbruten av schweeeh-ljus. Ni vet, det där fullkomligen horribla, gnällande skär-ljudet som bara bandsågar klarar av att åstadkomma.

I alla fall, fanskapen till byggarbetare skrämde ihjäl mig första dagen, då de tio meter från mitt öppna sovrumsfönster körde igång det där fanskapet till såg.

Anywho, idag är fredag. Imorgon är det lördag, då jag måste gå upp senast tio på morgonen (jag har vaknat vid två-tre de senaste nätterna), göra mig iordning för en släktmiddag jag inte vill gå på och sedan krypa in i bilens baksäte, lägga mig på Em och fortsätta sova. Överväger att ta med en huvudkudde, för jag kommer somna, så det kanske vore lite bekvämare än att luta sig mot en kall ruta.

Just nu sitter jag alltså och överväger vad för kläder jag skall ha imorgon: Antingen blir det så mycket nitar, döskallar och kedjor som möjligt, så jag kan försöka skrämma iväg i alla fall de minsta av kusinerna och se tillräckligt hotfull ut för att ingen skall vilja prata med mig, eller så blir det bekväma, sov-vänliga kläder som gör bilresan mer uthärdlig.
Troligtvis det sista. Kan ju alltid skylla på att jag har ont i halsen - Vilket jag HAR - och retirera till lillstugan.

Jag har blivit så oerhört bekväm av mig gällande kläder, jag vägrar ha på mig någonting som inte är stretch. Men det är så mysigt utan skavande kanter och åtsittande kläder, som en tygkram. Typ.

Och eftersom det var evigheter sen jag skrev kan jag nämna att absolut ingenting speciellt hänt. Jag har köpt ett robot-halsband och en myntbörs formad som en (svart) uggla, för jag hatar småmynt, och väntar fortfarande på att min nya plånbok skall trilla ner i brevlådan. Jag dricker fortfarande zero, dock inte så mycket sen jag kom hem.. Räknade ut att jag drack drygt tjugo liter zero de tre veckorna och fem dagarna jag spenderade i Luleå, dyra vanor.
Annars har jag snart spelat ut mit Tomb Raider; Anniversary-spel igen. Man slåss mot mutanter, de är äckliga, och en jobbig blondin.

I övrigt längtar jag tills mitt träningskort blir aktivetrat igen. Spärrade det under sommaren, men nu tycker till och med lata jag att det kunde vara kul att röra lite på sig, annars rullar jag snart fram .__. Emmis mamma har den otrevliga, dock delikata, vanan att ha kakor hemma JÄMT. Och bjuder på fika, hela tiden.
Jag har inga kakor här, dock en massa Piggelin. <3

Kommentarer
> Freeny

usch, jag känner igen det där med att ha byggarbetare utanför som verkligen väljer sina stunder för att arbeta.....



hoppas släktträffen blir uthärdlig!

Datum: 2010-08-06 Klockan: 23:49:41
URL: http://freeny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0